Socialinių paslaugų kokybės standartą NOKAS jau įsidiegė 6 mūsų nariai!

Skurdo mažinimo tinklas > Naujienos > Naujienos > Socialinių paslaugų kokybės standartą NOKAS jau įsidiegė 6 mūsų nariai!
Autorius: NSMOT 2022-07-07 Komentarų: 0

Vienas iš mūsų tikslų yra stiprinti tinklo narius, siekiant, kad visos organizacijos, kurios teikia paslaugas, teiktų jas kokybiškai, atsakingai ir kurtų socialinį pokytį bendruomenėse.

2018 – 2019 m. atliktas įsivertinimas atskleidė narių stiprybes ir tam tikras spragas, todėl nusprendėme kartu su mokslininkais kurti ir diegti nevyriausybinių organizacijų teikiamų socialinių paslaugų kokybės standartą – NOKAS. Šis socialinių paslaugų standartas skatina organizacijas tobulėti ir tapti lygiateisiais socialinę politiką formuojančiais partneriais.

Džiaugiames, kad po ilgo diegimo etapo, atlikus išsorinį auditą ir patvirtinus NSMOT valdybai, socialinių paslaugų kokybės standartą NOKAS turi šeši nariai: Viešoji įstaiga Pal. J. Matulaičio šeimos pagalbos centras, Viešoji įstaiga Pal. J. Matulaičio šeimos pagalbos centras, labdaros ir paramos fondas “Dienvidis”, VšĮ Žmogiškųjų išteklių stebėsenos ir plėtros biuras, VšĮ SOTAS ir VšĮ SOPA.

Susipažinkite, kaip pačios organizacijos vertina standartą.


Viešoji įstaiga Pal. J. Matulaičio šeimos pagalbos centras

Kokybės standarto NOKAS diegimo procese keliavome įdomų, įtraukiantį, su iššūkiu procesą. Ypač didelę praktinę naudą matome tame, kad susisteminome su organizacijos valdymu susijusią medžiagą, išgryninome visų veiklų kokybės kriterijus, įsivardinome poveikio rodiklius. Pastebime, kad tai kuria stipresnį “bendrą žinojimą” organizacijos viduje ir padeda taiklesnei komunikacijai bei dialogui su bendruomene, rėmėjais ir kitais partneriais.

 

Viešoji įstaiga Pal. J. Matulaičio šeimos pagalbos centras

Praėjusių metų kelionė diegiant socialinių paslaugų kokybės standartą NOKAS buvo nelengva, pilna iššūkių, bet įdomi ir labai prasminga. Jau anksčiau turėjome apsirašę įvairias tvarkas ir organizacijos veiklos procesus, tačiau NOKAS diegimo metu peržiūrėjus, susisteminus turimus dokumentus ir papildžius naujais, dabar turime viską vienoje visiems darbuotojams prieinamoje vietoje.

Džiaugiamės skirtingų sričių kokybės kriterijų detaliais aprašais, į kuriuos galėsime atsiremti  kiekvieną kartą atsidūrę dileminėje situacijoje. Aiškiai įvardinti veiklos rezultatų rodikliai lengviau padės tiek patiems pamatyti, tiek kitiems parodyti mūsų darbo rezultatus.

 

Labdaros ir paramos fondas “Dienvidis”

NOKAS man kaip vadovui – tai tvarkingai sudėliotų tikslų, galimybių, vertybių “spinta”, kurioje lengva atrasti strategiją nuosekliai vedančią vizijos link. 

NOKAS – tai pagalba vadovui ir kolektyvui, nepasiklysti tarp paslaugų, veiklų, užduočių, pareigybių, o aiškiai suorientuoti, paskatinti, padrąsinti ir įgalinti kiekvieną, kurio pareiga suteikti kiekvienam klientui kokybišką dėmesį ir tinkamą paslaugą bei gauti grįžtamąjį ryšį, kuris padėtų kurti dar geresnę kokybę.

 

VšĮ SOPA

Pamatuoti teikiamų paslaugų kokybę, įsivertinti efektyvumą ir siekti nustatytų rezultatų svarbu kiekvienai organizacijai. Kokybės standarto diegimo procesas pareikalauja nemažai laiko ir papildomo darbo, tačiau atsiperka su kaupu. Mūsų organizacijai jis padėjo struktūruoti procesus, išsigryninti vertybines ašis, numatyti kokybės užtikrinimo veiksnius.

 

VšĮ SOTAS

SOTO kolektyve jau 4-5 metus vyksta diskusijos apie paslaugų kokybę: esame tikri, kad dirbame kokybiškai, todėl bandome rasti kriterijus, žodžius, kurie tai patvirtintų ir atspindėtų. Besiruošdami diegti paslaugų kokybės standartą susidūrėme su iššūkiais, kurie privertė peržiūrėti jau turimus ir, atrodo, žinomus dalykus, susijusius su organizacijos struktūra, veikla ir teikiamomis paslaugomis, ir sudarė gerą progą kartu su komanda ne tik kalbėti rūpima – kokybės – tema, bet ir imtis konkrečių veiksmų pagal siūlomą standarto diegimo planą, laikantis nurodytų terminų.

2020 m. pandemijos sukelti sunkumai dar labiau išryškino laiko vertę: pavasarį dėl griežto karantino atidėjus kai kurias veiklas vėlesniems periodams, vasarą ir rudenį mūsų organizacijos laukė intensyvus laikotarpis, kai neišvengiamai buvome priversti dėliotis prioritetus, tarp kurių įtraukėme ir paslaugų kokybės standarto diegimą. Esame dėkingi kokybės standarto kūrėjams ir sumanytojams už galimybę dalyvauti pirmame standarto kūrimo ir diegimo etape bei profesionalų žvilgsnį ir kvalifikuotą pagalbą.

Kokybės standartas yra puikus ir struktūruotas įrankis nuolatiniame paslaugų kokybės gerinimo procese.

 

VšĮ Žmogiškųjų išteklių stebėsenos ir plėtros biuras

Kelias standarto diegimo procese tikrai nebuvo lengvas, anaiptol – kupinas diskusijų ir iššūkių. Didžiausias lūkestis šiam procesui mūsų įstaigoje buvo kaip įsidiegti naujoves, atsinaujinti patiems taip, kad tai būtų naudinga darbui ir efektyvintų procesus įstaigoje.

Labai norėjosi, kad skirto laiko veiksmingumas būtų jaučiamas ir matomas ne tik standarto diegimo konsultantei, bet ir kiekvienam mūsų komandos nariui.

Visa komanda įsitraukė į diegimo procesą, o dabar – džiaugiamės rezultatais ir, be abejo, žvalgomės – o ką dar galime nuveikti aukštesnės paslaugų kokybės link?

 

Standartą 2020 m. gegužės 22 d. patvirtino NSMOT valdyba ir 2020 m. birželio 22 d. aprobavo Vilniaus universiteto Sociologijos ir socialinio darbo institutas Socialinės gerovės ir socialinio darbo katedros mokslininkai (protokolo Nr. 250000-KT-98).

Parašykite komentarą